piątek, 3 kwietnia 2015

Co powinna zawierać umowa kredytu?

Zgodnie z ustawą, umowa kredytu powinna być zawarta na piśmie i określać w szczególności:
- strony umowy,
- kwotę i walutę kredytu,
- cel, na który kredyt został udzielony,
- zasady i termin spłaty kredytu,
- w przypadku umowy o kredyt denominowany lub indeksowany do waluty innej niż waluta polska, szczegółowe zasady określania sposobów i terminów ustalania kursu wymiany walut, na podstawie którego w szczególności wyliczana jest kwota kredytu, jego transz i rat kapitałowo-odsetkowych oraz zasad przeliczania na walutę wypłaty albo spłaty kredytu,
- wysokość oprocentowania kredytu i warunki jego zmiany,
- sposób zabezpieczenia spłaty kredytu,
- zakres uprawnień banku związanych z kontrolą wykorzystania i spłaty kredytu,
- termin i sposób postawienia do dyspozycji kredytobiorcy środków pieniężnych,
- wysokość prowizji, jeżeli umowa ją przewiduje,
- warunki dokonywania zmian i rozwiązania umowy.

Przed podpisaniem umowy kredytu należy dokładnie prześledzić umowę, precyzyjnie ustalić prawa i obowiązki stron oraz sprawdzić rzetelność jej przygotowania pod kątem powyższych zapisów. W tym celu warto skonsultować się także z profesjonalnymi doradcami klienta.

4 komentarze:

  1. Często tak jest, że mało kto z nas czyta różne umowy i regulaminy. Dlatego ja jestem daleki od brania jakichkolwiek kredytów jeśli faktycznie nie muszę. Jak uruchamiałem swój pierwszy sklep internetowy i do tego były płatności internetowe https://www.cashbill.pl/pobierz/integracje/ to zależało mi przede wszystkim na jak najszybszym uruchamianiu tego. Wtedy wiedziałem, że kredyty czy pożyczki nie będą dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydałby mi się wzór umowy gdy zaciągamy kredyt konsolidacyjny dla zadłużonych z komornikiem ponieważ wybieram się niedługo do jednej z instytucji pozabankowej i chciałabym wiedzieć mniej więcej na co zwrócić uwage. Ma ktoś może z was coś takiego? Będę bardzo wdzięczna.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Informacje to co powinna zawierać umowa oraz generalnie na co patrzeć podczas wyboru pożyczki można znaleźć na portalu http://chwilowkidoreki.pl/ . Warto takie rzeczy wiedzieć wcześniej, zanim jeszcze zdecydujemy się na wzięcie jakiejkolwiek chwilówki

    OdpowiedzUsuń
  4. Staram się jak najmniej mieć zobowiązań i jak do tej pory udaje mi się to zrealizować. Właśnie dlatego ja jestem zdania, że bardzo dobrze sprawdzają się kwestie korzystania z płatności online https://bluemedia.pl/oferta/platnosci/platnosci-online gdyż dziś dzięki nim możemy zapłacić nawet za ratę kredytu.

    OdpowiedzUsuń